Toen ING deze week bekend maakte de klantgegevens van hun rekeninghouders ten gelden te maken, was ik opgelucht dat ik al een aantal jaren geleden overgestapt was naar de Triodos Bank.
ING zegt hiermee de service naar hun klanten te willen vergroten. Ik denk dat ING zich dan beter kan richten op een storingsvrij en veiliger betalingsverkeer, en betaalopdrachten naar een andere bank, direct uitvoert en niet onnodig lang vast houdt.
Als het aan de ING ligt, ligt straks het hele betaal- en koopgedrag van bijna 10 miljoen rekeninghouders, tegen elk bod, op straat.
Waarom moet deze ENGe Staatsbank nog meer geld aan zijn klanten verdienen?
Deze week hoorde we nog dat Vodafone ‘per ongeluk’ alle geheime telefoonnummers van zijn klanten openbaar had gemaakt…
Zelf het Digi-D van de overheid, waar Nederland zijn belastingaangifte moet doen, bleek al eerder zo lek als een zeef.
(Meer ING-publicaties: ‘ING past niet bij jou’).